Bloghop Stempelschatten: Let's go Tropical

Vandaag is er weer een Stempelschatten Bloghop. 
Nederlandstalige demo's zetten een stempelset in de kijker die wel wat meer aandacht verdient.
Thema op deze tropische dag is Let's go Tropical!

Ik koos voor de stempelset Lovely and Sweet (162617),
toen die nieuw was zag je de set heel veel,
meestal in combinatie met het mooie dessinpapier met o.a. goudbedrukking,
nu zie je de set echter veel minder, jammer, want het is echt een mooie set,
de lettertypes van de tekststempels vind ik ook heel mooi.
En waarom nu net die set met dit thema?
 In 2013 gingen wij met vakantie naar het eiland La Réunion,
een stukje overzees Frankrijk, ten Zuid-Oosten van Afrika,vlakbij Madagascar. 
Als dat niet Tropisch is...
We bezochten daar o.a. vanillekwekerijen,
en wat blijkt: de vanillepeulen zijn groen,
ze worden pas zwart na het koken en drogen !

Voor mijn kaartje sneed ik een vierkant stukje Basic White van 3 1/2"
en bestempelde dit met de vanillestempel uit de set Lovely and Sweet,
ééntje in Granny Green, de rest in Lemon Lime Twist.
Ik kleurde ze in met Stampin' Blends,
voor het kaartje mochten de vanillebloemen in het geel, de peulen dus in het groen...
Met Coastal Cabana stempelde ik her en der het achtergrondstempeltje uit de set.
Daarna sneed ik het vierkant in reepjes van 1/2", 3/4", 1" en 1 1/4".
Die plakte ik op een stukje dessinpapier Full of Life (163357) van 3" x 4 1/4".



Dit plakte ik dan op een dubbelgevouwen Lemon Lime Twist basiskaart van 5 1/2 bij 8 1/2.
Die heb ik met Lemon Lime Twist en Coastal Cabana bestempeld met hetzelfde stempeltje als op de witte basiskaart.
Als afwerking een tekststempeltje uit de set,
uitgestanst met het labeltje uit de set.
Uit een restje dessinpapier (Full of Life) stanste ik wat takjes en bloemetjes,
dit zijn leuke extra's bij deze stansset.



Als laatste decoratie heb ik nog wat plakparels met regenboogglans gebruikt
(Iridescent Faced Gems 163368).

Deze foto van de vanilleplant vond ik nog terug tussen mijn foto's van toen:

en hier waren de stokjes al gekookt en aan het drogen:


Het grootste deel van de gebruikte materialen zie je hieronder:


En dit is de binnenkant:



Ik vond de leuke tekststempel van de set Flying By (163685) uit de jaarcatalogus er wel mooi bij passen,
ook een set die je veel te weinig ziet als je het mij vraagt...

Benieuwd naar alle tropische creaties van deze bloghop?
Neem een ijsje of coctail en maak een blogrondje,
hieronder vind je alle blogadressen.

Blog Hop Index




 Dankjewel voor je blogbezoek,
lief als je een reactie achterlaat,
ik lees de berichtjes altijd met veel plezier !

Crealieve groetjes
Nancy

Vanaf 6 augustus tot 31 augustus is er weer een kortingactie bij Stampin' Up!


Deze korting geldt op volgend papier uit de jaarcatalogus:





Wil je meer informatie over Stampin' Up,
een workshop organiseren of wat bestellen,
contacteer me dan gerust : nancy.soetaert.su@outlook.com

Vanaf nu kan je ook rechtstreeks bestellen in 'mijn webwinkel',
je vindt die hier: https://nancysoetaert.stampinup.net

Wil je in de toekomst snel op de hoogte gebracht worden
van leuke Stampin' Up-acties en nieuwtjes,
abonneer je dan op mijn nieuwsbrief (maandelijks, tenzij er 'hot news' is),
dit kan door je aan te melden via de knop nieuwsbrief hiernaast links.

Zin om in de digitale catalogus 2024-2025 te bladeren?
Klik op de afbeelding hieronder en dan zie je al het moois...
Een overzicht van de actuele Nederlandstalige sets vind je hier.

Reacties

  1. Wat leuk dat je de vanillebomen (of struiken?) in het echt zag! Had anders nooit de link met vanille en tropen gelegd

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk kaartje en grappig dat ook jou idee op een vakantie gebaseerd is! En dat is op zich ook wel weer logisch....dan komen we in dit soort tropische paradijsjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooie kaart EN iets nieuws geleerd (van de kleur van de vanillepeulen).. Wat wil je nog meer :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjee... ik had nooit gezien, maar het staat notabene bij de stempel, dat dit een vanilleplant is. Ben blij dat je vertelt over de verkleuring van deze plant. Zo zie je maar dat vakanties ook goede leermomenten zijn. Vanille geeft zo'n fijne smaak aan toetjes, dat ik daar gelijk een link heb. Leuke kaart met frisse kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige kaart en je leert ons ook nog iets over de vanille plant, leuk weetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Supergaaf! En dankjewel ook voor dit weetje! Weer wat geleerd vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige kaart en een mooie kleuren combinatie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo tof dat jij je eigen vakantie ervaring gebruikt hebt als inspiratie voor deze kaart! leuk om te weten ook! Mooi om deze set ook eens in andere kleuren en stijl te zien!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Bloghop Stempel Schatten : Voorjaar in zicht

Bloghop Stempel Schatten : Weg is pech !