Een kleurrijke kerst

 Nog op zoek voor inspiratie voor wat laatste kerst- of nieuwjaarskaartjes?

Dit is een superleuk en eenvoudig modelletje,
een soort alternatieve easelkaart.


Het was het patroontje van deze maand op een facebookgroep.  
Ik heb de maten aangepast naar de Belgische standaardenveloppe.

Werkwijze:
Snijd een A4 Cardstock verticaal doormidden.  
Ril op 10,5 en 14,8 cm.
Vouw de kaart dubbel op de 14,8-rillijn.
Hou de vouwlijn links.
Rechts heb je aan de bovenkant een vlak van 10,5 bij 10,5.
Ril op dit vlak een diagonaal
van linksonder (tegen de vouwlijn) naar rechtsboven.

Snij uit dessinpapier:
(let op de richting van je papier!)
- een vierkant van 10 bij 10 cm (voor de binnenkant)
- een vierkant van 9,8 bij 9,8 cm dat je diagonaal doormidden snijdt
- een rechthoek van 10 bij 4 cm (voor de linkerrand)

Plak alles op, verwerk op de linkerrand evt. een lint,
plak het linkerdeel vast op de onderkant.

Over de schuine vouwlijn heen kan je een tekstlabel of een decoratie plakken
(tot aan de vouwlijn !)

Om de 'driehoek' recht te laten staan kan je aan de binnenkant een 'stoppertje' maken.
Ik gebruikte hiervoor een labelstansje.
Bij de bovenste kaart gebruikte ik 2 kleuren die ik een beetje verspringend opplakte,
voor de onderste kaart stanste ik 3 laagjes die ik gewoon op mekaar plakte.


Benieuwd hoe ik deze leuke kerstboom maakte?
Wat vouwwerk met 6 cirkels in verschillende groottes...
Je vindt hier een videotutorial.

Crealieve groetjes
Nancy


Wil je meer informatie over Stampin' Up,
over de aanbiedingen uit de najaarscatalogus
of wat bestellen,
contacteer me dan gerust : nancy.soetaert.su@outlook.com

Reacties

  1. Wow, wat een prachtige creatie, Nancy!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe leuk is dit, de punt en dan die geinige kerstboom uit rondjes! Ik denk dat punt wel plat kan bij het versturen maar hoe zit dat met de boom? Ik had je gemaild om te bedanken voor de leuke kerstkaart, is die aangekomen?
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie voorbeelden heb je met die leuke materialen gemaakt Nancy. Dank je wel voor de werkwijze en de link, lief van je.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Sending a little message

Bloghop Stempel Schatten : Weg is pech !

Happy Birthday